Paczkomaty
Paczkomaty InPost
Producenci

W kategorii "Siemie lniane (len)" przedstawiamy Ci niezwykle cenne źródło zdrowia, które ma wiele do zaoferowania Twojemu organizmowi. Siemie lniane to nie tylko smaczny składnik, ale także skarbnica składników odżywczych. Odkryj zdrowe korzyści płynące z siemienia lnianego. Przejrzyj naszą kategorię "Siemie lniane (len)" i wybierz produkty, które najlepiej spełnią Twoje oczekiwania kulinarno-żywieniowe. Ciesz się smakiem i zdrowiem, jakie oferuje to naturalne źródło dobroczynnych właściwości.

Siemie lniane (len)

Ekologiczne siemię lniane (len bio)

Len mielony bio

Siemię lniane, znane również jako len, jest bogate w błonnik, kwasy tłuszczowe omega-3, lignany i wiele innych składników odżywczych.

Siemię lniane można dodawać do potraw w różnych formach, w tym:

  • Całe nasiona lnu: mają twardą łuskę, która utrudnia ich trawienie i wchłanianie składników odżywczych. Dlatego zwykle zaleca się, aby je wcześniej zmielić lub moczyć przed spożyciem.
  • Mielone siemię lniane: łatwiej trawione i bardziej dostępne dla organizmu, ponieważ tłuszcz i składniki odżywcze są uwalniane z nasion.
  • Olej lniany: pozyskiwany jest z nasion lnu przez tłoczenie na zimno. Jest bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3 i ma wiele innych właściwości zdrowotnych.
  • Siemię lniane jako dodatek do płatków śniadaniowych i innych potraw: można dodać do owsianki, jogurtu, smoothie, sałatek lub innych potraw, aby zwiększyć ich wartość odżywczą.

Czym się różni len złoty i len brązowy?

Główną różnicą pomiędzy siemieniem lnianym złotym a brązowym jest ich kolor. Złote siemię lniane jest jaśniejsze i ma bardziej jasnobrązowy kolor, natomiast brązowe siemię lniane jest ciemniejsze i ma bardziej intensywny, ciemnobrązowy kolor.

Inne różnice między tymi dwoma rodzajami siemienia lnianego to:

  • Smak: złoty len ma łagodniejszy, bardziej neutralny smak, natomiast brązowy len ma bardziej wyrazisty, orzechowy smak.
  • Właściwości fizyczne: złoty len jest łatwiejszy do rozdrobnienia i przemiału na mąkę, natomiast brązowy len jest twardszy i trudniejszy do przemiału.

Pod względem wartości odżywczych, oba rodzaje siemienia lnianego są bardzo podobne i są źródłem błonnika, kwasów tłuszczowych omega-3, lignanów i innych składników odżywczych.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl